Symposium ‘Road to reality’ 22 januari 2019

Vanwege de publicatie van de Nederlandse vertaling van “Road to Reality; a Complete Guide to the Universe” door professor Sir Roger Penrose organiseert het Institute for Advanced Study (IAS)(UvA, Amsterdam) samen met Meromorf Press een wetenschappelijk symposium en boekpresentatie op 22 januari 2019, Amsterdam.

Roger Penrose is een Brits wis- en natuurkundige. Hij is emeritus hoogleraar wiskunde aan de Universiteit van Oxford en tevens hoogleraar meetkunde aan het Gresham College in Londen. Hij zal dit symposium openen met een toelichting op het Three Worlds Model:

Sprekers zullen verder o.a. zijn: professor Peter Stevenhagen, professor Bart de Smit, professor Hendrik Lenstra, allen van het Mathematisch Instituut te Leiden.

Het onderwerp van het symposium is te onderzoeken hoe de wiskundige, fysieke en mentale werelden met elkaar verbonden zijn, waarbij complexity science een verbindende rol speelt.