Summerschool voor studenten STEM in Vilnius, zomer 2019

Summerschool in Vilnius (Litouwen), in de periode 23-06-2019 tot 03-07-2019.

Download Program Summerschool

In het kader van het project IncluSMe (over diversiteit en multiculturaliteit in STEM onderwijs)

We roepen alle lerarenopleidingen (2e en 1e graad) natuurwetenschappen en wiskunde op om hun studenten hier op te wijzen.

Aankomende docenten in wiskunde en sciencevakken moeten leren omgaan met taalbarrières, cultureel bepaalde pre-concepten over wetenschap en grote verschillen in vaardigheden van (migrant)-leerlingen om de uitdagingen van hun toekomstige beroep het hoofd te kunnen bieden

Gedurende deze summerschool worden deze onderwerpen besproken en concreet uitgewerkt in werkgroepen. De werkgroepen worden gegeven door medewerkers van de betrokken universiteiten (uit Noorwegen, Malta, Griekenland, Duitsland, Slowakije, Tsjechië, Cyprus, Nederland).

Als een student interesse heeft moet deze student wel zelf financiering regelen.

Eventueel geïnteresseerden kunnen rechtstreeks contact opnemen met de organisatie in Vilnius, of een mail naar elwier@fi.uu.nl.

| expRW@uu.nl | elbd.sites.uu.nl