Valies, Educatie voor duurzame ontwikkeling

Het project ‘Valies’ uit Vlaanderen, België, gaat over ‘Educatie voor Duurzame Ontwikkeling’, kortweg EDO.

Informatie over Valies

Het gaat bij de Sustainable Development Goals (United Nations) om de grote maatschappelijke uitdagingen (zoals armoedebestrijding, gendergelijkheid of klimaatverandering).

Hoe kunnen leerlingen en leraren hierin en hieraan een bijdrage leveren.

De partners zijn de Universiteit Antwerpen, Katholieke Universiteit Leuven, Artevelde Hogeschool, Katholiek Onderwijs Vlaanderen en Provinciaal Onderwijs Vlaanderen.

Financiering door het FWO voor de periode 2017-2021.

Zie ook Prepared to Act for a Sustainable Future? (proefschrift Sass).

• Hadjichambis, A. C., Reis, P., Paraskeva-Hadjichambis, D., Cincera, J., Boeve-de Pauw, J., Gericke, N. and Knippels, M. C. (Eds.). (2019). Conceptualizing environmental citizenship for 21st century education. Amsterdam: Springer.
  • Sass, W. (2022). Prepared to act for a sustainable future? Early adolescents’ action competence as a learning outcome of education for sustainable development (PDF), Faculty of Social Sciences (pp. 200). Antwerpen: Universiteit Antwerpen.