SLO lanceert website over basisvaardigheden

SLO lanceert online platform basisvaardigheden

slo.nl/basisvaardigheden

Bij deze website:

Goede basisvaardigheden zijn essentieel voor leerlingen. Het helpt hen bij het volgen van andere vakken en bij het functioneren in onze samenleving. Het is daarom belangrijk dat we met elkaar de basisvaardigheden van leerlingen versterken. Taal en rekenen zijn belangrijke basisvaardigheden om mee te kunnen doen in de samenleving. Dat geldt ook voor digitale geletterdheid en burgerschap.

SLO lanceerde op 6 december 2022 het platform basisvaardigheden: een online platform met handreikingen en adviezen om de basisvaardigheden van leerlingen te versterken. “Met het platform willen we de kennis en kunde van onderwijsprofessionals vergroten, zodat zij op een onderbouwde manier keuze kunnen maken uit het rijke onderwijsaanbod”, aldus Sanne Tromp, directeur kennis en innovatie SLO.

Zie ook de Didactief-special: Reinders, L. and De Jong, P. (Eds.). (2022). De basis op orde. Didactief special, jaargang 52(3)