Afscheid Imaginary-tentoonstelling-reeks in Brugge

Het afscheid van de tentoonstelling Imaginary wordt gevierd met een vrolijk wiskunde-festival op 17 september.

Bijdragen voor dit festival gevraagd ! .

Na een reis door Nederland en Vlaanderen, de wiskunde gevisualiseerd heeft voor het brede publiek, met bekende maar ook verrassende toepassingen (https://www.imaginarymaths.be/).

We sluiten dit succesvolle initiatief af met een wiskundefestival op de laatste locatie van Imaginary: het mooie bezoekerscentrum van de volkssterrenwacht van Brugge in het natuurdomein Beisbroek, België.

We mikken op mensen die een band hebben met wiskunde, of er ooit in aanraking mee kwamen, of gewoon nieuwsgierig zijn. Jong en oud, leerlingen en ouders, gezinnen met kinderen, puzzelaars en knutselaars.

Bij deze vinden jullie een Oproep voor activiteiten om 17 september vorm te geven: workshops, kampioenschappen, een recordverbreking, speelse experimenten, theater, dans, kunst, presentaties, … die jullie kunnen/willen aanbieden aan een breed publiek.

De voorstellen worden verwacht ten laatste op zondag 21 mei om 23u59.

Op platformwiskunde.be/ zal regelmatig een update van het festivalnieuws verschijnen.