Postdoc-VO

Programma voor gepromoveerde bèta- en/of techniekdocenten

postdoc-vo.nl

Informatie-bijeenkomsten 2022

Bent u gepromoveerd en werkzaam als bèta- en/of techniekdocent op een MBO- of VO-school? En wilt u bijdragen aan de schoolontwikkeling door het uitvoeren van een toegepast, vakdidactisch wetenschappelijk onderzoek? Dan is tijdelijke aanstelling als postdoconderzoeker op uw school wellicht een optie.

PostDoc-VO

PostDoc-VO maakt het mogelijk voor docenten om lesgeven te combineren met postdoconderzoek in hun directe onderwijsomgeving. De beurs is bedoeld voor gepromoveerde bèta- en techniekdocenten in het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs.

Het programma richt zich op het doen van toegepast vakdidactisch onderzoek gerelateerd aan het bèta en techniekcurriculum. Het onderwerp van de onderzoeksaanvraag dient in het belang te zijn van de schoolorganisatie van de kandidaat.

Samen met de beurzenprogramma’s Promotiebeurs voor Leraren, Dudoc-Alfa, Dudoc-Bèta, en PromoDocs beoogt PostDoc-VO het aantal leraren die onderzoek doen te verhogen. Met deze beurzen wordt de kwaliteit van het onderwijs versterkt en wordt er gewerkt aan een sterkere verbintenis tussen onderzoek en onderwijspraktijk.

Je kunt alleen een aanvraag indienen als je een vast contract hebt bij je werkgever. Met de beurs kun je twee dagen per week onderzoek doen. Je kunt een beurs van twee jaar aanvragen. Het Freudenthal Instituut aan de Universiteit Utrecht biedt de deelnemers in dit programma per cohort activiteiten aan, in aanvulling op de begeleiding van de eigen begeleider.

Bent u geïnteresseerd of wilt u meer weten over het project Postdoc-VO, dan nodigen wij u uit om deel te nemen aan de online informatie bijeenkomst op woensdag 23 maart 2022 van 15.30 uur tot 17.00 uur. U kunt zich aanmelden door een mail te sturen naar: Micha Ummels en Gjalt Prins. Alle informatie is te vinden op http://www.postdoc-vo.nl/

Dit project wordt uitgevoerd door het Freudenthal Instituut voor Didactiek van Wiskunde en Natuurwetenschappen van de Universiteit Utrecht in samenwerking met het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek(NRO) .