Bèta Challenge

betachallenge.nl

Bij Bèta Challenge gaan leerlingen via levensechte opdrachten gerelateerd aan technologie aan de slag met oriëntatie op opleidingen en beroepen en de ontwikkeling van hun
arbeidsmarktidentiteit.

Het Bèta Challenge programma richt zich op de praktisch ingestelde leerling in het huidige mavo (GL/TL) en havo-segment.

Van de website:
“OCW heeft het Bèta Challenge programma als basis genomen voor het door de SLO, het bedrijfsleven en het door BCP-vertegenwoordigers ontwikkelde examenvak Technologie & Toepassing. Dit examenvak bevindt zich nog in een experimentele fase. Daarmee is het Bèta Challenge Programma een voorbeeld van praktijkgericht onderwijs avant la lettre en wordt als een van de invullingen gezien van de praktijkcomponent binnen De Nieuwe Leerweg.”