Tekst drievoudige oratie ‘Paden naar innovatief bèta-onderwijs’ gepubliceerd
| PO | VO | MBO |
Drie hoogleraren in STEM-onderwijs (Science, Technology, Engineering, Mathematics) hielden op 7 maart 2024 samen hun oratie aan de TU Eindhoven: Nienke Nieveen, Jan van der Veen en Esther Ventura-Medina. De titel luidde Pathways to innovative STEM education; de oratie is ook in het Nederlands verschenen: Paden naar innovatief bèta-onderwijs. |
Voorafgaand aan de oratie organiseerden zij een symposium, met hetzelfde thema.
Rede/Lecture
- Interdisciplinarity
- Innovative STEM classroom
- STEM Curriculum challenges
- Digital technologies for STEM Education
- Professional development
- Teachers as designers of STEM education
Verwijzingen
- Nieveen, N., van der Veen, J. T., & Ventura-Medina, E. (2024). Pathways to innovative STEM education. Inaugural lecture. TU/e Eindhoven
- Nederlandse versie
- Video recording March 7, 2024
- programma