Winterschool 2017 – Breng onderzoekend leren de klas in!

Kom je ook op woensdag 25 januari 2017 naar de Winterschool? De Winterschool is een leuke en leerzame professionaliseringsdag op het gebied van Wetenschap & Technologie en onderzoekend leren. Dus ben je leraar uit het basisonderwijs, pabo-docent of pabo-student? Schrijf je dan in! Ook docenten uit de onderbouw van het VO zijn welkom om inspiratie op te doen.

Tijdens het ochtendprogramma worden er drie lezingen gegeven door de winnaars van de Radboud Science Awards 2016. De lezingen gaan over schilder Jheronimus Bosch, geheugenopslag in het brein en de verspreiding van malaria. In de middag worden er verschillende workshops gegeven. Sommige workshops zijn gekoppeld aan de ochtendlezingen en andere workshops zijn gericht op onderzoekend leren. Tijdens de workshops ga je actief bezig met praktische tips waar je de volgende dag al mee aan de slag kunt. Nieuw dit jaar is de basisworkshop onderzoekend leren van het WKRU. Deze workshop is aan te raden voor leraren die nog niet bekend zijn met de didactiek van onderzoekend leren.

Op de Winterschool wordt het zesde boek van de reeks Wetenschappelijke doorbraken de klas in! uitgebracht, alle deelnemers ontvangen een exemplaar.

Enthousiast geworden? Kijk voor meer informatie of om je aan te melden op de website van het Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit, www.wkru.nl.