Primas – Promoting inquiry-based learning

primas-project.eu

Promoting inquiry-based learning

Primas staat voor het stimuleren van onderzoekend leren in de wiskunde en natuurwetenschappen, in zowel primair als voortgezet onderwijs.

Het doel van Primas is om docenten en opleiders te ondersteunen in de ontwikkeling van didactieken, waarmee zij leerlingen en studenten onderzoekskwaliteiten kunnen bijbrengen. Daarvoor biedt de website ondermeer nascholingsmaterialen en -cursussen en mogelijkheden voor leraren en docenten om effectieve onderwijsmethodes en lesmaterialen te onderzoeken.

Op de primas website vindt u artikelen over de achtergronden van het onderzoekend leren, u vindt er informatie over nascholing en professionalisering, maar ook concreet lesmateriaal waar u direct mee aan de slag kunt.

1. Leerlingonderzoek
  2. Ongestructureerde problemen aanpakken