Bèta-brede docentendag RUG – 13 april 2018

Op 13 april 2018 vindt de jaarlijkse bètabrede docentendag plaats met als centraal thema “Geef ze de ruimte”. (organisatie: RUG)

In deze editie gaan we op onderzoek naar ruimte in de les, het curriculum, voorbeelden van onderwijsinnovaties en de rol van creativiteit en ‘D.I.Y.’ in het onderwijs. Laat u inspireren om uw eigen onderwijs vorm te geven en ruimte te creëren voor eigen ideeën en individuele verschillen (van zowel leerlingen als docenten). Daarnaast maken we een uitstapje naar de ruimte via de openingslezing van dr. Arjen Dijkstra over het Eise Eisinga planetarium, met een projectie van het planetarium in het dome-theater DOT. Verbinding tussen de bètavakken komt hier duidelijk in naar voren.

Bèta-brede docentendag 2017.Na de openingslezing heeft u de keuze uit een breed aanbod van mooie workshops voor de vakken wiskunde, natuurkunde, scheikunde, biologie, informatica en NLT. Vakoverstijgende onderwerpen zoals maakonderwijs en sterrenkunde komen aan bod in verschillende workshops en bij de didactische afsluiting van de dag.
Binnen Netwerk Noord werken docenten aan hun eigen onderwijs door onderlinge uitwisseling in PLG’s, DOTs en door het ontwikkelen van lesmateriaal. Tijdens de ‘science education market’ presenteren deze groepen hun materialen en ideeën, en zullen promovendi van de Faculty of Science and Engineering (RUG) hun onderwijsconcepten presenteren.De jaarlijkse wiskunde docentendag is dit jaar onderdeel van het betabrede programma, met een eigen programmaspoor van twee workshoprondes met keuze uit drie verschillende workshops en een vakdidactische afsluiting. Deze opzet zorgt voor meer keuzemogelijkheden en meer verbinding tussen de betavakken. Georganiseerd door Science LinX en Expertisecentrum Vakdidactiek Noord, vanuit het Netwerk Noord vo-ho programma. Meer informatie is hier te vinden.