U-Talent conferentie

Lessen voor een Hoopvolle Toekomst | Conferentie over Duurzaamheidsdidactiek

u-talent.nl/docenten/conferentie/

12 april 2024, Utrecht.

De jaarlijkse U-Talent conferentie voor docenten, toa’s en schoolleiders is een dag met verschillende workshops, lezingen en activiteiten die mogelijkheid bieden om je verder te professionaliseren in het onderwijs, en in jouw vak van expertise.

De Conferentie is voor docenten van alle vakgebieden, schoolleiders, coordinatoren, toa’s, oop’ers en decanen in het U-Talent netwerk.

Dit jaar wordt de U-Talent conferentie georganiseerd in een landelijke samenwerking met de Universteit Utrecht, Hogeschool Utrecht en de Hogeschool van Amsterdam.

Zie ook Duurzaamheidsdidactiek.nl

Op dinsdag 7 april 2020 vindt de jaarlijkse U-Talent conferentie plaats voor alfa-, bèta- en gammadocenten. Het thema is ‘Artificial Intelligence en de toekomst van het onderwijs’.

De invloed van AI en robotica op mens en maatschappij is ingrijpend. Het leven verandert snel en dat biedt zowel uitdagingen als kansen, ook in het onderwijs.

Tijdens de conferentie kijken we aan de ene kant naar de effecten van AI op jou als docent: hoe verandert het geven van onderwijs? Kunnen inhoudelijke chatbots leerlingen helpen met teksten samenvatten? Hoe kunnen machine learning en Virtual Reality ingezet worden in het (bèta) onderwijs?

Ook kijken we naar de kant van onderwijsondersteuning: op welke manier kun je met behulp van AI gegevens van leerlingen analyseren en ze beter begeleiden? Kan het studiesucces van leerlingen voorspeld worden?

13:00 uur – 13:30 uur: Inloop
13:30 uur – 14:15 uur: Opening en openingslezing