Deze reeks van seminars richt zich op de volgende twee hoofddoelen: (1) ons begrip van fenomenen in het wiskundeonderwijs verdiepen, en (2) het versterken van wetenschappelijke verbindingen binnen de Nederlandse gemeenschap van wiskundeonderwijsonderzoekers.
Datum en tijd: maandelijks, op een donderdag, 15:30-17:00
Wilt u op de hoogte blijven, klik dan hierexterne link om u voor de maillijst aan te melden.
Doelgroep
We willen een groeiende gemeenschap ontmoeten van mensen die geïnteresseerd zijn in onderzoek naar wiskundeonderwijs. We verwelkomen onderzoekers en studenten uit het vakgebied wiskundeonderwijs, maar ook uit wiskunde, psychologie van wiskundige cognitie, filosofie van wiskunde, en onderzoekers op elk ander gebied met interesse in het kruispunt van onderwijs en wiskunde.
Uitnodiging
Elke onderzoeker op het gebied van wiskundeonderwijs of in de buurtdomeinen is welkom om haar of zijn werk te presenteren op het seminar. Presentaties zijn bedoeld om toegankelijk te zijn voor een breed publiek, maar ze moeten in een theoretische context worden geplaatst om diepgaande discussies uit te lokken. Zowel voltooid werk als werk in uitvoering kunnen worden gepresenteerd. Sprekers worden uitgenodigd om hun expertise te delen, maar een andere optie is voor sprekers om een lezing specifiek voor het seminar voor te bereiden.