Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Online Mathematics Education Seminars UU

Online seminars over wiskundeonderwijs. Discussie en vragen zijn een belangrijk onderdeel.

Georganiseerd door de Universiteit Utrecht:

Rogier Bos en Anna Shvarts.

Zie ook Freudenthal Instituut: Webpagina Mathematics Education Seminars

Doel

Deze reeks van seminars richt zich op de volgende twee hoofddoelen: (1) ons begrip van fenomenen in het wiskundeonderwijs verdiepen, en (2) het versterken van wetenschappelijke verbindingen binnen de Nederlandse gemeenschap van wiskundeonderwijsonderzoekers.

Datum en tijd: maandelijks, op een donderdag, 15:30-17:00

20 mei 2021, Peter Boon (UU)

A new formative assessment approach with digital tools

15 april 2021, Angeliki Mali (Universiteit Groningen)

University Students’ Actions with Digital Algebra Textbooks

11 maart 2021, Chris Kooloos (Radboud University)

Making sense of student mathematical thinking: The role of teacher mathematical thinking

14 januari 2021, Martin Goedhart, Sofie Van den Eynde (University of Groningen)

The conceptual blending framework as a way to investigate the integration of mathematics and physics in student reasoning

10 december 2020, Arthur Bakker (UU), Jinfa Cai (Delaware, USA), Linda Zenger (UU)

The themes of future mathematics education research: Results from an international survey

12 november 2020 – Carolien Duijzer, Universiteit Utrecht

Moving towards understanding: Reasoning about graphs in primary mathematics education

More

8 oktober 2020, Peter Kop, Universiteit Leiden

Teaching graphing formulas by hand to promote students’ symbol sense

More

18 juni 2020, Wim Van Dooren, KU Leuven

Mathematical reasoning and its various obstacles – the case of over-using proportional methods

https://www.uu.nl/agenda/mathematics-education-seminar-online

12 maart, 2020, Sietske Tacoma

Computers as teaching assistants: automated intelligent feedback in university statistics education

More

https://www.uu.nl/agenda/mathematics-education-seminar-5

23 januari, 2020, Michiel Doorman, Universiteit Utrecht

Why Promoting Inquiry-Based Mathematics Teaching Did Not Work

https://www.uu.nl/agenda/mathematics-education-seminar-3

21 november, 2019, Arjen de Vetten

Teaching inferential statistics. A learning trajectory for primary, secondary and tertiary education

https://www.uu.nl/en/events/mathematics-education-seminar-0

17 oktober, 2019, Alexander Schüler-Meyer

How students benefit from the activation of their home language in mathematics

https://www.uu.nl/agenda/mathematics-education-seminar-1

19 september, 2019, Lonneke Boels

Designing embodied tasks in statistics education

https://www.uu.nl/agenda/mathematics-education-seminar-0

Op de hoogte blijven

Wilt u op de hoogte blijven, klik dan hier externe link om u voor de maillijst aan te melden.

Doelgroep

We willen een groeiende gemeenschap ontmoeten van mensen die geïnteresseerd zijn in onderzoek naar wiskundeonderwijs. We verwelkomen onderzoekers en studenten uit het vakgebied wiskundeonderwijs, maar ook uit wiskunde, psychologie van wiskundige cognitie, filosofie van wiskunde, en onderzoekers op elk ander gebied met interesse in het kruispunt van onderwijs en wiskunde.

Uitnodiging

Elke onderzoeker op het gebied van wiskundeonderwijs of in de buurtdomeinen is welkom om haar of zijn werk te presenteren op het seminar. Presentaties zijn bedoeld om toegankelijk te zijn voor een breed publiek, maar ze moeten in een theoretische context worden geplaatst om diepgaande discussies uit te lokken. Zowel voltooid werk als werk in uitvoering kunnen worden gepresenteerd. Sprekers worden uitgenodigd om hun expertise te delen, maar een andere optie is voor sprekers om een ​​lezing specifiek voor het seminar voor te bereiden.

Verwijzingen

ELWIeR en Ecent als één STEM