WvM Publicatie nr. 0 – Over elkaar informeren
|
Vanuit het samenwerkingsverband Wiskunde voor Morgen worden vanaf 2022 enkele onderwerpen verder uitgediept en voorzien van commentaar en verwijzingen.. |
| – | Basisvaardigheden | Een altijd weerkerend debat over ‘de basis’ |
| – | Bewijs of iets werkt | Hoe om te gaan met uitkomsten uit onderzoek (‘evidence-based’, ‘evidence-informed’) |
| – | Doelen van onderwijs | |
| – | Expliciete directe instructie (EDI) | Ontrafeling van argumenten |
| – | Geschiedenis van het wiskundeonderwijs | |
| – | Getalenteerde leerling (w.b. wiskunde) | |
| – | Kansenongelijkheid | |
| – | Leerplanontwikkeling | |
| – | Lerarenopleiding | |
| – | Modelleren en toepassen | |
| – | Nadenkende leerling | |
| – | Onderwijsniveau, hoe te meten/vergelijken | |
| – | Realistisch reken-wiskunde onderwijs | |
| – | Schoolleiding, steun of sta-in-de-weg | |
| – | Wiskundedidactiek (algemeen) | |
| – | Zwakke leerling (w.b. wiskunde) |
