Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

WvM Publicatie nr. 0 – Over elkaar informeren

Vanuit het samenwerkingsverband Wiskunde voor Morgen
worden vanaf 2022 enkele onderwerpen verder uitgediept en voorzien van commentaar en verwijzingen..
Basisvaardigheden Een altijd weerkerend debat over ‘de basis’
Bewijs of iets werkt Hoe om te gaan met uitkomsten uit onderzoek (‘evidence-based’, ‘evidence-informed’)
Doelen van onderwijs
Expliciete directe instructie (EDI) Ontrafeling van argumenten
Geschiedenis van het wiskundeonderwijs
Getalenteerde leerling (w.b. wiskunde)
Kansenongelijkheid
Leerplanontwikkeling
Lerarenopleiding
Modelleren en toepassen
Nadenkende leerling
Onderwijsniveau, hoe te meten/vergelijken
Realistisch reken-wiskunde onderwijs
Schoolleiding, steun of sta-in-de-weg
Wiskundedidactiek (algemeen)
Zwakke leerling (w.b. wiskunde)

ELWIeR en Ecent als één STEM