Conferentie computational thinking

Conferentie

16 juni 2023, van 10 tot 16 uur, inclusief lunch, gevolgd door een borrel.

De locatie is Domstad, Koningsbergerstraat 9, 3531 AJ Utrecht, en de voertaal is Nederlands en (deels) Engels.

Meer info

Wij nodigen u van harte uit voor een conferentie over computational thinking, een essentiële vaardigheid voor leerlingen van de 21e eeuw. Deze conferentie staat open voor alle docenten in het primair en voortgezet onderwijs, ongeacht het vakgebied, evenals lerarenopleiders, onderzoekers, uitgevers, curriculumontwerpers en leden van curriculumhervormingsteams uit Nederland en het buitenland.

De conferentie omvat een plenaire voordracht door Bert Bredeweg (HvA/UvA), een panel, paneldiscussie voorgezeten door Jos Tolboom (SLO), workshops, en een verzorgde lunch en borrel. Dit is een unieke kans om meer te leren over computational thinking en hoe je het kunt integreren in je onderwijs.

Organisatie en inhoud op basis van twee projecten:

Computational thinking in wiskunde Universiteit Utrecht

Computational thinking in context Radboud Universiteit