CheckYourFuture

CheckYourFuture.nl is een verzamelplatform om leerlingen en studenten te helpen bij het opdoen van inspiratie voor hun studiekeuze en loopbaanoriëntatie.

2024 (pilotjaar), met steun van het outreachfonds (betadecanen).

Algemeen

Een goede studiekeuze komt voort uit een moment van inspiratie en nieuwsgierigheid. Leerlingen hebben daar veel concrete voorbeelden en rolmodellen voor nodig. In plaats van te focussen op informatie over studies, laat CheckYourFuture zien wat je met die studie later voor baan kan krijgen.

De inspiratie voor bèta-techniek wordt gegeven door middel van video’s en interviews waarin diverse personen vertellen over hun werk en een duidelijk toekomstbeeld bij bètatechnische studies schetsen.

Diverse projecten die op dit gebied goed werk hebben verricht zullen op CheckYourFuture samenkomen, zodat versplintering wordt tegengegaan en een duurzame voorziening kan
worden gerealiseerd.

Verzameling van video’s

Inmiddels ongeveer 20 interviews, waarvan 7 direct onderwijs-gerelateerd (docent, etc.).

Met een handig zoek/selectie-tool: Ga naar verzameling.

In samenwerking met mathness.nl