TechKwadraat Provincie Utrecht
| PO | VO | MBO |
|
Op basis van de landelijke subsidieregeling Techkwadraat zijn in de Provincie Utrecht enkele initiatieven gestart:
Lees hier meer over de genoemde projecten Sterk Techniek Onderwijs (2025-2028). De samenwerking in de Provincie Utrecht tussen de genoemde initiatieven, waarbij vele schoolbesturen po/vo betrokken zijn, zal bevorderd worden vanuit o.a. Universiteit Utrecht, Hogeschool Utrecht en Marnix, in samenwerking met een groot aantal regionaal (en landelijk) opererende instellingen, waaronder musea, Wismon, Technotrend, e.a. |
Bij deze samenwerking wordt het Techkwadraat Interventiekompas bètatechnologie in het funderend onderwijs gebruikt om de activiteitenplannen op in te richten.
Interventiekompas |
|
Verwijzingen en contact
- Aanvullend projectvoorstel voor T is for Tech (TisforTech), Marleen Schrijver, marleen [at] tisfortech.nl
- Aanvullend projectvoorstel voor sterktechniekonderwijswmij.nl (Woerden e.o.), Anja Klever, anja.klever [at] technohub.nl
- TechKwadraat Utrecht Midden in oprichting (TUM i.o.), Jeppe den Uijl, jeppedenuijl [at] x11.nu en Remco Liefting, remco [at] WisMon.nl
- Zie ook ecent.nl/techkwadraat voor een bredere beschrijving van Techkwadraat en ook techkwadraat.nl
In de Provincie Utrecht is er voor al deze activiteiten ook ondersteuning vanuit:
- De regionale projecten van Sterk Techniek Onderwijs en de regionale ondersteuner van Techkwadraat, Anne van Hogendorp, a.vanhogendorp [at] techkwadraat.nl
- Hogeschool Utrecht, Lectoraat curriculum vraagstukken, Gerald van Dijk, gerald.vandijk [at] hu.nl
- Universiteit Utrecht, Freudenthal Instituut, Vincent Jonker, v.jonker [at] uu.nl
- U-Talent, Samenwerking schoolbesturen vo en HU/UU, Marjolein Gelauff, m.n.a.gelauff [at] uu.nl
Literatuur
- S. Van der Zee, B. Bredeweg, A. Embrechts, A. Hotze, V. Jonker, R. Keijzer, M. Kruiskamp, N. Nieveen, A. Müller, D. Pennink, M. Pijls and C. Poortman. (2023). STEM-netwerk: Leren van een lerend netwerk (PDF) Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 44(2), 21-36.