Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Onderwijs meets Onderzoek 2024

Wat kunnen wiskun­deonder­wijs en onder­wijson­der­zoek voor elkaar beteke­nen?

Conferentie 3 oktober 2024

Organisatie: NVvW, SLO, UU (Freudenthal Instituut)

Het thema van de middag is: AI in het wiskundeonderwijs

We beginnen met een spreker uit het buitenland, die ons een inkijk gaat geven van de stand van zake rondom onderzoek naar AI in het wiskundeonderwijs.
Zoals altijd vormen de posterpresentatie het bruisende hart van de conferentie. Daarnaas zijn er drie werkgroepen en kan er gediscussieerd worden over hoe AI het onderwijs zal gaan beïnvloeden.

Voor wiskundedocenten wordt met deze conferentie duidelijker welke wetenschappelijke kennis over wiskundeonderwijs zij in hun praktijk kunnen benutten. Onderzoekers van wiskundeonderwijs krijgen een beter beeld van de problemen in de praktijk van het wiskundeonderwijs die om een onderzoeksmatige oplossing vragen.

Deelnemers aan de conferentie mogen ook zelf een probleem in het wiskundeonderwijs formuleren waarvoor een onderzoek gewenst lijkt.

Kortom: weer een middag om bij te zijn!

Programma
15:00 – 15:10 Opening
15:10 – 16:00 AI in het wiskunde onderwijs door Oliver Straser (Universiteit van Freiburg).
16:10 – 17:10 Posterpresentaties (in twee delen van 30 min) onder het genot van een drankje
17:20 – 18:00 Parallelle workshops
18:00 uur Afsluitende maaltijd

Eerdere conferenties

ELWIeR en Ecent als één STEM