Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

WvM Publicatie nr. 7 – Kenmerken van Inquiry-Oriented Instruction

een internationaal perspectief op reken-en wiskundeonderwijs

Nr. 7

Op basis van Kuster et al. (2019): Kenmerken van Inquiry-Oriented Instruction

download pdf

Koeno Gravemeijer van de Werkgroep Wiskunde voor Morgen schreef er een reflectie bij :

Kuster et al. (2019) Kenmerken van Inquiry-Oriented Instruction, dat handelt over een meetinstrument, dat kan worden opgevat als een beschrijving van wat in Inquiry-Oriented Instruction van de docent wordt verwacht en daarmee concrete aanwijzingen geeft over hoe inquiry-gericht onderwijs in de praktijk kan worden gerealiseerd.

Volledige tekst:

Achterliggende artikelen

  • Kuster, G., Johnson, E., Rupnow, R. and Wilhelm, A. G. (2019). The Inquiry-Oriented Instructional Measure (PDF) International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 5(2), 183–204 doi:10.1007/s40753-019-00089-2.

Over WvM publicaties

In de internationale literatuur op het gebied van het reken- en wiskundeonderwijs staat het specifieke karakter van rekenen en wiskunde centraal. Deze literatuur laat zien dat dit vak heel specifieke eisen stelt aan het onderwijs. In deze reeks wil de werkgroep Wiskunde voor Morgen dit internationale perspectief voor het voetlicht brengen aan de hand van toonaangevende internationale artikelen.

rekenenwiskunde21.nl

ELWIeR en Ecent als één STEM