Algebra en algoritme: computationeel denken in de wiskundeles, een webinar
Een webinar uit de reeks wiskunde voor morgen.
Jos Tolboom/Paul Drijvers 12 juni 2023, 19:30-21:00 Mogelijkheid tot inschrijving volgt binnenkort |
Algebra en algoritme, computationeel denken in de wiskundeles. O.a. zullen ervaringen centraal staan uit een NRO project 2019-2022: Computational thinking and mathematical thinking: digital literacy in mathematics curricula.
Op de ELWIeR-achtergrond-pagina over Computational thinking zijn meer initiatieven te vinden in dit gebied.
Sprekers
Jos Tolboom, SLO | Paul Drijvers, Universiteit Utrecht |
Publicaties
- Kallia, M., Van Borkulo, S. P., Drijvers, P., Barendsen, E. and Tolboom, J. (2021). Characterising Computational Thinking in Mathematics Education: A literature informed Delphi study (PDF) Research in Mathematics Education. .
- Van Borkulo, S. P., Kallia, M., Drijvers, P. H. M., Barendsen, E. and Tolboom, J. (2020). Computational thinking and mathematical thinking : digital literacy in mathematics curricula (PDF). Paper presented at the 14th International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14.
Organisatie
Dit webinar is tot stand gekomen als één van de Meet-up’s van de NVvW
Dergelijke ‘Webinars voor Morgen’ zijn een initiatief van Wiskunde voor Morgen, NVvW, NVORWO en ELWIeR: Gezamenlijke webinars vakdidactiek wiskunde/rekenen seizoen 2022-2023 |