Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

FI Scientific Library

Dit is de publicatiereeks van het Freudenthal Instituut (en FI-groep), Universiteit Utrecht. Het betreft voornamelijk dissertaties.

  • Tacoma (2020). Automated intelligent feedback in university statistics education. Utrecht: Utrecht University. (FI Scientific Library 105).
  • Otten (2020). Algebraic reasoning in primary school. Utrecht: Utrecht University. (FI Scientific Library 104.5)
  • Van Zanten (2020). Opportunities to learn offered by primary school mathematics textbooks in the Netherlands Utrecht: Utrecht University. (FI Scientific Library 104).
  • Duijzer, A.C.G. (2020). Moving towards understanding: Reasoning about graphs in primary mathematics education. Utrecht: Utrecht University. (FI Scientific Library 103.5)
  • Walma, L. (2020). Between Morpheus and Mary: The Public Debate on Morphine in Dutch Newspapers, 1880 – 1939. Utrecht: Utrecht University. (FI Scientific Library 103).
  • Gronde, T. v. d. (2019). Systematic Review Methodology in Biomedical Evidence Generation. Utrecht: Utrecht University. (FI Scientific Library 102).
  • Klein, W. (2018). New drugs for the Dutch Republic. The Commodification of Fever Remedies in the Netherlands (c. 1650-1800). Utrecht University, Utrecht. (FI Scientific Library 101).
  • Flis, I. (2018). Discipline through method. Recent history and philosophy of scientific psychology (1950-2018). Utrecht University, Utrecht. (FI Scientific Library 100).
  • Hoeneveld, F. (2018). Een vinger in de Amerikaanse pap: fundamenteel fysisch en militair onderzoek in Nederland tijdens de vroege Koude Oorlog. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/372903 (FI Scientific Library 99).
  • Stubbé-Alberts, H. (2018). Designing learning opportunities for the hardest to reach : Game–based mathematics learning for out–of–school children in Sudan. Utrecht University/TNO, Delft/Utrecht. Retrieved from https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/369718 (FI Scientific Library 98).
  • Van Dijk, G. (2018). Het opleiden van taalbewuste docenten natuurkunde, scheikunde en techniek: een ontwerpgericht onderzoek. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/364520 (FI Scientific Library 97). https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/364520
  • Zhao, X. (2018). Classroom assessment in Chinese primary school mathematics education. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fi.uu.nl/publicaties/literatuur/2018_zhao.pdf (FI Scientific Library 96). http://www.fi.uu.nl/publicaties/literatuur/2018_zhao.pdf
  • Van der Laan, S. (2017). Een varken voor iedereen – De modernisering van de Nederlandse varkensfokkerij in de twintigste eeuw, with a summary in English. (doctor FIsme Scientific Library, formerly published as CD-ß Scientific Library), Utrecht University, Utrecht. (FI Scientific Library 95).
  • Vis, C. (2017). Strengthening local curricular capacity in international development cooperation. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/354041 (FI Scientific Library 94).
  • Benedictus, F. (2017). Reichenbach: Probability & the A Priori. Has the baby been thrown out with the bathwater? , Utrecht University, Utrecht. (FI Scientific Library 93)
  • De Ruiter, P. (2016). Het mijnwezen in Nederlands-Oost-Indië 1850-1950. Utrecht University, Utrecht. (FI Scientific Library 92)
  • Roersch Van Der Hoogte, A. (2015). Colonial Agro-Industrialism. Science, Industry and the State in the Duth Golden Alkaoid Age 1850-1950. Utrecht University, Utrecht. (FI Scientific Library 91)
  • Veldhuis, M. (2015). Improving classroom assessment in primary mathematics education. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28307 (FI Scientific Library 90)
  • Jupri, A. (2014). The use of applets to improve Indonesian student performance in algebra. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28266 (FI Scientific Library 89)
  • Wijaya, A. (2014). Context-based mathematics tasks in Indonesia: nt toward better practice and achievement. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28265 (FI Scientific Library 88)
  • Klerk, S. (2014). Galen reconsidered. Studying drug properties and the foundations of medicine in the Dutch Republic ca. 1550-1700. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/28264 (FI Scientific Library 87)
  • Krüger, J. (2014). Actoren en factoren achter het wiskundecurriculum sinds 1600. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28252 (FI Scientific Library 86)
  • Lijnse, P. L. (2014). Omzien in verwarring. Een persoonlijke terugblik op 40 jaar werken in de natuurkundedidactiek. Utrecht: Utrecht University.
  • Van Weelie, D. (2014). Recontextualiseren van het concept biodiversiteit. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28267 (FI Scientific Library 84)
  • Rutten, N. (2014). Teaching with simulations
  • Bakker, M. (2014). Using mini-games for learning multiplication and division: a longitudinal effect study. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/28151 (FI Scientific Library 83)
  • Vũ Thu Hăng, N. (2014). Design of a social constructivism-based curriculum for primary science education in Confucian heritage culture. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/28150 (FI Scientific Library 82)
  • Sun, L. (2014). From rhetoric to practice: enhancing environmental literacy of pupils in China. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/28026 (FI Scientific Library 81)
  • Mazereeuw, M. (2013). The functionality of biological knowledgde in the workplace. Integrating school and workplace learning about reproduction. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/28026 (FI Scientific Library 80)
  • Dierdorp, A. (2013). Learning correlation and regression within authentic contexts. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20079 (FI Scientific Library 79)
  • Dolfing, R. (2013). Teachers’ Professional Development in Context-based Chemistry Education. Strategies to Support Teachers in Developing Domain-specific Expertise., Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20078 (FI Scientific Library 78)
  • van Mil, M. (2013). Learning and Teaching the Molecular Basis of Life. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20077 (FI Scientific Library 77)
  • Antwi, V. (2013). Interactive teaching of mechanics in a Ghanaian university context. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20076 (FI Scientific Library 76)
  • Smit, J. (2013). Scaffolding language in multilingual mathematics classrooms. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20075 (FI Scientific Library 75)
  • Stolk, M. J. (2013). Empowering chemistry teachers for context-based education. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20074 (FI Scientific Library 74)
  • Agung, S. (2013). Facilitating professional development of Madrasah chemistry teachers. Analysis of its establishment in the decentralized educational system of Indonesia. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20073 (FI Scientific Library 73)
  • Wierdsma, M. (2012). Recontextualising cellular respiration. Utrecht University. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20072 (FI Scientific Library 72)
  • Peltenburg, M. (2012). Mathematical potential of special education students. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20071/ (FI Scientific Library 71)
  • Moolenbroek, A. (2012). Be aware of behaviour. Learning and teaching behavioural biology in secondary education. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20070 (FI Scientific Library 70)
  • Prins, G. T., Vos, M. A. J., & Pilot, A. (Eds.). (2012). Leerlingpercepties van onderzoek & ontwerpen in het technasium. Utrecht: Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Bokhove, C. (2011). Use of ICT for acquiring, practising and assessing algebraic expertise. Universiteit Utrecht, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20068/ (FI Scientific Library 68)
  • Boerwinkel, D. J., & Waarlo, A. J. (Eds.). (2010). Genomics education for decision-making. Proceedings of the Second Invitational Workshop on Genomics Education. Utrecht: Utrecht University.
  • Kolovou, A. (2011). Mathematical problem solving in primary school. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20066/ (FI Scientific Library 66)
  • Meijer, M. (2011). Macro-meso-micro thinking with structure-property relations for chemistry. An explorative design-based study., Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20065/ (FI Scientific Library 65)
  • Kortland, K., & Klaassen, K. (2010, Friday, October 9, 2009). Designing theory-based teaching-learning sequences for science education. Paper presented at the Symposium in honour of Piet Lijnse at the time of his retirement as Professor of Physics Didactics at Utrecht University, Utrecht.
  • Prins, G. T. (2010). Teaching and learning of modelling in chemistry education. Authentic practices as contexts for learning. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20063/ (FI Scientific Library 63)
  • Boerwinkel, D. J., & Waarlo, A. J. (Eds.). (2010). Rethinking science curricula in the genomics era. Proceedings of an invitational workshop. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Ormel, B. J. B. (2010). Het natuurwetenschappelijk modelleren van dynamische systemen; Naar een didactiek voor het voortgezet onderwijs. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20061/ (FI Scientific Library 61)
  • Hammann, M., Waarlo, A. J., & Boersma, K. T. (Eds.). (2010). The nature of research in biological education: Old and new perspectives on theoretical and methodological issues – a selection of papers presented at the VIIth Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), September 16th-20th, 2008. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Van Nes, F. (2009). Young Children’s spatial structuring ability and emerging number sense. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20059/ (FI Scientific Library 59)
  • Engelbarts, M. (2009). Op weg naar een didactiek voor natuurkunde-experimenten op afstand. Ontwerp en evaluatie van een via internet uitvoerbaar experiment voor leerlingen uit het voortgezet onderwijs. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20058/ (FI Scientific Library 58)
  • Buijs, K. (2008). Leren vermenigvuldigen met meercijferige getallen. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20057/ (FI Scientific Library 57)
  • Westra, R. H. V. (2008). Learning and teaching ecosystem behaviour in secondary education : Systems thinking and modelling in authentic practices. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20056/ (FI Scientific Library 56)
  • Hovinga, D. (2007). Ont-dekken en toe-dekken: Leren over de veelvormige relatie van mensen met natuur in NME-leertrajecten duurzame ontwikkeling. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20055/ (FI Scientific Library 55)
  • Westra, A. (2007). A new approach to teaching and learning mechanics. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20054/ (FI Scientific Library 54)
  • Van Berkel, B. (2005). The structure of school chemistry: A quest for conditions for escape. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20053/ (FI Scientific Library 53)
  • Westbroek, H. (2005). Characteristics of meaningful chemistry education: The case of water quality. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20052/ (FI Scientific Library 52)
  • Doorman, M. (2005). Modelling motion: from trace graphs to instantaneous change. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20051/ (FI Scientific Library 51)
  • Bakker, A. (2004). Design research in statistics education. CD-beta press, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20050/ (FI Scientific Library 50)
  • Verhoeff, R. P. (2003). Towards systems thinking in cell biology education. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20049/ (FI Scientific Library 49)
  • Drijvers, P. (2003). Learning algebra in a computer algebra environment. Design research on the understanding of the concept of parameter. CD-beta press, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20048/ (FI Scientific Library 48)
  • Van den Boer, C. (2003). Als je begrijpt wat ik bedoel; Een zoektocht naar verklaringen voor achterblijvende prestaties van allochtone leerlingen in het wiskundeonderwijs. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20047/ (FI Scientific Library 47)
  • Boerwinkel, D. J. (2003). Het vormfunctieperspectief als leerdoel van natuuronderwijs. Leren kijken door de ontwerpersbril. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20046/ (FI Scientific Library 46)
  • Keijzer, R. (2003). Teaching formal mathematics in primary education. Fraction learning as mathematising process. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20045/ (FI Scientific Library 45)
  • Smits, T. J. M. (2003). Werken aan kwaliteitsverbetering van leerlingonderzoek: Een studie naar de ontwikkeling en het resultaat van een scholing voor docenten., Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20044/ (FI Scientific Library 44)
  • Knippels, M. C. P. J. (2002). Coping with the abstract and complex nature of genetics in biology education – The yo-yo learning and teaching strategy. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20043/ (FI Scientific Library 43)
  • Dressler, M. (2002). Education in Israel on collaborative management of shared water resources. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20042/ (FI Scientific Library 42)
  • Van Amerom, B. (2001). Reinvention of early algebra; developmental research on the transition from arithmetic to algebra. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20041/ (FI Scientific Library 41)
  • Van Groenestijn, M. (2002). A Gateway to Numeracy. A Study of Numeracy in Adult Basic Education. CD β Press, Centrum voor Didactiek van Wiskunde, Universiteit Utrecht, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20040/ (FI Scientific Library 40)
  • Menne, J. (2003). Met sprongen vooruit. Een productief oefenprogramma voor zwakke rekenaars in het getallengebied tot 100 – een onderwijsexperiment. Bekadidact, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20039/ (FI Scientific Library 39)
  • De Jong, O., Savelsbergh, E. R., & Alblas (Eds.). (2001). Teaching for scientific literacy: context, competency, and curriculum. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Kortland, K. (2001). A problem-posing approach to teaching decision making about the waste issue. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20037/ (FI Scientific Library 37)
  • Lijmbach, S., Broens, M., & Hovinga, D. (Eds.). (2000). Duurzaamheid als leergebied; conceptuele analyse en educatieve uitwerking. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Margadant-van Arcken, M., & Van den Berg (Eds.). (2000). Natuur in pluralistisch perspectief; theoretisch kader en voorbeeldlesmateriaal voor het omgaan met een veelheid aan natuurbeelden. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Janssen, F. J. J. M. (1999). Ontwerpend leren in het biologieonderwijs. Uitgewerkt en beproefd voor immunologie in het voortgezet onderwijs., Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20034/ (FI Scientific Library 34)
  • Moor, E. d. (1999). Van vormleer naar realistische meetkunde. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M., & Vermeer, H. J. (1999). Verschillen tussen meisjes en jongens bij het vak rekenen-wiskunde op de basisschool: Eindrapport MOOJ-onderzoek. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Beeftink, C. (2000). Met het oog op integratie – Een studie over integratie van leerstof uit de natuurwetenschappelijke vakken in de tweede fase van het voortgezet onderwijs. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20031/ (FI Scientific Library 31)
  • Vollebregt, M. J. (1998). A problem posing approach to teaching an initial particle model., Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20030/ (FI Scientific Library 30)
  • Klein, T. (1998). Flexibilization of mental arithmeticsstrategies on a different knowledge base – The empty number line in a realistic versus gradual program design. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20029/ (FI Scientific Library 29)
  • Genseberger, R. (1997). Interessegeoriënteerd natuur- en scheikundeonderwijs – Een studie naar onderwijsontwikkeling op de Open Schoolgemeenschap Bijlmer. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Kaper, W. (1997). Thermodynamica leren onderwijzen. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20027/ (FI Scientific Library 27)
  • Beishuizen, M., Gravemeijer, K., & Van Lieshout, E. C. D. M. (Eds.). (1997). The role of contexts and models in the development of mathematical strategies and procedures. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Acampo, J. J. C. (1997). Teaching electrochemical cells – A study on teachers conceptions and teaching problems in secondary education., Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20025/ (FI Scientific Library 25)
  • Reygel, P. C. F. (1997). Het thema ‘reproductie’ in het schoolvak biologie. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20024/ (FI Scientific Library 24)
  • Roebertsen, H. (1996). Integratie en toepassing van biologische kennis – Ontwikkeling en onderzoek van een Curriculum rond het thema ‘Lichaamsprocessen en Vergift’. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20023/ (FI Scientific Library 23)
  • Lijnse, P., & Wubbels, T. (Eds.). (1996). Over Natuurkundedidactiek, Curriculumontwikkeling en Lerarenopleiding. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Buddingh’, J. (1997). Regulatie en homeostase als onderwijsthema: een biologie-didactisch onderzoek. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20021/ (FI Scientific Library 21)
  • Van Hoeve-Brouwer, G. M. (1996). Teaching structures in chemistry – An Educational Structure for Chemical Bonding. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20020/ (FI Scientific Library 20)
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (1996). Assessment and realistic mathematics education. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20019/ (FI Scientific Library 19)
  • Klaassen, K. (1995). A problem-posing approach to teaching the topic of radioactivity. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20018/ (FI Scientific Library 18)
  • De Jong, O., Van Roon, P. H., & De Vos, W. (Eds.). (1995). Perspectives on Research in Chemical Education. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Van Keulen, H. (1995). Making sense – Simulation-of-Research in Organic Chemistry Education. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20016/ (FI Scientific Library 16)
  • Doorman, M., Drijvers, P., & Kindt, M. (1994). De grafische rekenmachine in het wiskundeonderwijs. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Gravemeijer, K. P. E. (1994). Developing realistic mathematics education. CDbeta press, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20014/ (FI Scientific Library 14)
  • Lijnse, P. (Ed.). (1993). European Research in Science Education. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Zuidema, J., & Van der Gaag, L. (Eds.). (1993). De volgende opgave van de computer. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Gravemeijer, K., Van den Heuvel-Panhuizen, M., Van Donselaar, G., Ruesink, N., Streefland, L., Vermeulen, W., . . . Van der Ploeg, D. (1994). Methoden in het Reken-wiskundeonderwijs, een rijke context voor vergelijkend onderzoek. Utrecht: Technipress, Culemborg/Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Van der Valk, T. (1992). Ontwikkeling in Energieonderwijs. Een onderzoek naar begripsontwikkeling bij VWO-leerlingen in realiteitsgericht natuurkundeonderwijs. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20010/ (FI Scientific Library 10)
  • Streefland, L. (Ed.). (1991). Realistic Mathematics Education in Primary School. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Van Galen, F., Dolk, M., Feijs, E., Jonker, V., Ruesink, N., & Uittenbogaard, W. (1991). Interactieve video in de nascholing rekenen-wiskunde. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Elzenga, H. E. (1991). Kwaliteit van Kwantiteit. Utrecht Univeristy, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20007/ (FI Scientific Library 7)
  • Lijnse, P. L., Licht, P., & De Vos, W. (Eds.). (1990). Relating Macroscopic Phenomena to Microscopic particles: A Central Problem in Secondary Science Education. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Van Driel, J. H. (1990). Betrokken bij Evenwicht. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20004/ (FI Scientific Library 5)
  • Vogelezang, M. J. (1990). Een Onverdeelbare Eenheid. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20003/ (FI Scientific Library 4)
  • Wierstra, R. F. A. (1990). Natuurkunde-onderwijs tussen Leefwereld en Vakstructuur. Utrecht University, Utrecht. Retrieved from http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/20003/ (FI Scientific Library 3)
  • Eijkelhof, H. (1990). Radiation and Risk in Physics Education. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Sciences, Freudenthal Institute.
  • Lijnse, P., & De Vos, W. (Eds.). (1990). Didactiek in perspectief. Utrecht: Freudenthal Institute, Faculty of Sciences, Utrecht University.

ELWIeR en Ecent als één STEM