Scheikunde


Teach4Life
Teach4Life Europees project – 2021 – 2023 Centrale vraag – Wat kun je doen om het vak van bèta-docent goed vorm te geven opdat voldoende mensen (blijven) kiezen voor dit…



NVON organiseert Online Inspiratieavond Wetenschapsoriëntatie
Inspratieavond wetenschaporiëntatie Donderdag 29 oktober 2020, online Hoe breng je de wereld van wetenschappen in de klas? Vraag het een wetenschapsfilosoof! Hoe kan ik in mijn lessen het best ingaan…


Woudschoten Chemie Conferentie
De Woudschoten Chemie Conferentie is de conferentie voor docenten in het scheikundeonderwijs voor havo- en vwo-leerlingen in Nederland. Elk jaar nemen ruim 350 scheikundedocenten uit heel het land deel aan…



Vooraankondiging – ELWIeR/Ecent conferentie 21 mei 2021
Save the date! Vrijdag 21 mei 2021 wordt de volgende ECENT-ELWIeR conferentie voor lerarenopleiders wiskunde/rekenen en natuurwetenschappen/techniek georganiseerd. Meer informatie! Lees meer



Een vakdidactisch drieluik
Hoe word je die inspirerende vakdidactisch begeleider, die een leraar in opleiding weet uit te dagen om zich vakdidactisch verder te ontwikkelen, zodat hij lessen geeft waar zowel de leerlingen…



STEMkey – verbinding tussen competenties en vaardigheden
Erasmus+ KA2 project (strategic partnership) Teaching standard STEM topics with a key competence approach. september 2020 – september 2023 Bericht december 2020 Dit Erasmus+ project is onlangs van start gegaan…



Beta4all: Impuls naar noodzakelijke en voldoende vakinhoud voor de 1e graadsbevoegdheid
Vakinhoudelijke scholing en nascholing op universitair niveau in Informatica, Natuur-, Wis- en Scheikunde, vanaf september 2020, kosteloos voor (aspirant-)studenten aan Nederlandse universitaire lerarenopleidingen en premasters, en nagenoeg kosteloos (administratiekosten €…



Curriculum.nu, vervolgstap 2020-2023
Vervolgstap 2020-2023 van curriculum.nu Verwijzingen Eerdere stappen (< 2020) beschreven in het ELWIeR/Ecent dossier Curriculum.nu Website wetenschappelijke curriculumcommissie



Ieder kwartaal een les buiten het boekje
Voorjaar 2020 Activiteiten in schoolboeken leveren meestal precies de informatie die nodig is om een antwoord te vinden. Leerlingen krijgen daarmee weinig gelegenheid om te leren zelf informatie te zoeken…


Curriculumnadrukken – Werkvorm om studenten na te laten denken over hun visie op hun vak
Leraren in opleiding moeten hun visie op het onderwijs in hun vak vormen en kunnen verwoorden. SLO heeft een werkvorm ontwikkeld die daarbij kan helpen. In NVOX is al eerder…


Vacature docent-ontwikkelaar scheikunde (1e graads / 0,3 fte)
Omvang: 0,3 fte Per: 1 september 2020 In U-Talent werken de Universiteit Utrecht, de Hogeschool Utrecht en scholen uit de regio nauw samen aan kwalitatief goed bèta en techniekonderwijs voor…

Most – Meaningful Open Science Education Connects Schools To Communities
Project H2020 – 2020-2022 Meaningful Open Schooling Connects Schools To Communities Tien landen: DE, AT, NO, MT, ES, NL, TR, CZ, LT, SE Most wil verbinding leggen tussen onderwijs en…



Online vragenlijst over ‘kritisch burgerschap’ (in relatie tot STEM lerarenopleiding). Graag invullen
Socio-Scientific Issues in de lerarenopleiding Bent u lerarenopleider STEM? (wi, na, sk, bio, inf) En heeft u een mening over de rol van socio-scientific issues in uw opleiding? Met daarbij…


Chemie.nu en in de toekomst
Op dinsdag 24 maart wordt de 22ste landelijke studiedag voor scheikundedocenten havo/vwo en technisch onderwijsassistenten georganiseerd door het Radboud PUC of Science. De gelegenheid om als docent of toa meer…
